niedziela, 11 grudnia 2011

CLANNAD

A mianowicie: "Clannad/ Clannad The Motion Picture" 2007- film,
"Clannad" 2007-2008 odcinków: 23, 
"Clannad: After Story" 2008-2009 odcinków: 25.

I w sumie na tym mogłabym zakończyć moją wypowiedź. Obiecałam opisać tą anime wcześniej, ale jakoś nawet teraz nie jestem w stanie. Mam wrażenie, że mój umysł zbyt jest ograniczony, aby rozwikłać do końca fabułę tej anime...Jest tak przejmująca, zagmatwana, pełna humoru, życiowa, smutna, a mimo to pełna nadziei. Tak na prawdę nie wiem od czego zacząć :(
Już zapewne zauważaliście, że jestem zakochana w 2 piosenkach z anime Clannad a mianowicie: "Dango Daikazoku" i "Town, Flow of Time, People". I tu nie wiem co dalej... ogólnie: muzyka, kreska i fabuła, płakałam nie jednokrotnie na tej anime. (zdjęcia powiększają się po kliknięciu).

Zarys postaci:

Nagisa Furukawa- dziewczyna rok starsza od reszty przyszłych przyjaciół. Stroni od twowarzystwa, jest zamknięta w sobie, nieśmiała, jednak niezwykle pomocna i życzliwa względem ludzi. Jej nieśmiałość jest związana z tym, że nie zna nikogo ze szkoły, gdyż jej rocznik opuścił już szkołę. Nagisa powtarza klasę przez zbyt wątłe zdrowie.

Tomoya Okazaki- chłopak nie widzi celu by chodzić do szkoły, aby rozwijać się i osiągnąć "coś" w życiu- chodzi bo musi. Jednak często ze swoim przyjacielem ucieka z zajęć. Pewnego dnia , gdy kwitną wiśnie idąc aleją do szkoły spotyka Nagisę... To wydarzenie zaczyna zmieniać jego życie. Zmienia się, nie jest już bierny względem wszystkiego.Próbuje odnaleźć siebie, a nie tylko pesymistyczną wizję patrząc na codziennie pijanego ojca, który zamknął się w swoim świecie po śmierci żony i matki swojego syna.
 
Youhei Sunohara- jedyny przyjaciel Okazaki, jednak chłopcy nie mówią sobie wszystkiego, a Tomoya uwielbia go czasem wpuścić w przysłowiowe maliny. Sunohara szuka wybranki serca, uważa się za przystojniaka i myśli, że jest w stanie rozkochać w sobie każdą kobietę (co jest zupełnie nie adekwatne do jego zachowania), gdyż jest nie taktowny i dziecinny czego nie można powiedzieć o rozważnym, taktownym i milczącym Tomoya. Chłopacy się przyjaźnią, jednak obaj są tak od siebie różni...że zaczęłam się zastanawiać, czy to możliwe?
Kyou i Ryou Fujibayashi- bliźniaczki, jednak nie chodzą razem do klasy. Pierwsza jest dość wyrywna i chce bronić swojej młodszej siostrzyczki spuszczając manto każdemu gachowi, który się przy niej pojawi. Ryou jest zaś spokojna, zamknięta w sobie, nieśmiała i jest przewodniczącą klasy, która dość często płacze próbując zwrócić uczniom uwagę, aby dobrze się zachowywali. Obie panny są zakochane w Tomoya...
I ta trójka postaci, to już wybitnie dziwne damy i również chcą zdobyć Tomoya dla siebie ;):
Kotomi Ichinos- ona go poznaje z przeszłości, gdy zjawia się w bibliotece, Tomoya zaś nie poznaje swojej przyjaciółki z dzieciństwa. Wybitne dziecko, dziewczyna, która nie uczęszcza na szkolne zajęcia, gdyż są dla niej za trywialne... cóż w zamian robi? Dlaczego tak bardzo poświęca się nauce i co jest tego przyczyną? Nikt chyba nie jest świadom jak czarna przeszłość jest powodem tego amoku dziewczyny. Tokoya pomoże jej z niego wyjść z przyjaciółmi i zyska kolejną wzdychającą do niego pannę w tej kolekcji ;)

Tomoyo Sakagami- z tą dziewczyną tak naprawdę będzie miał najwięcej zgrzytów Sunohara, gdyż obraża ją na każdym kroku twierdząc, że kobieta nie jest zdolna pobić mężczyznę i usiłuje odkryć i zdemaskować ją jako faceta. Niestety blondynek często obrywa od niej dość boleśnie i zasłużenie, a dziewczynie pomaga w tym sam Tomoya.

Fuuko Ibuki- mała dziewczynka, siedząca w pustej klasie i rzeźbiąca w drewnie przy pomocy noża gwiazdki, opłakany widok, pozaklejane palce plastrami. Któż to? Młodsza siostra byłej nauczycielki w liceum... Dziewczynka mieszka w szkole. Grupa przyjaciół odkrywa tajemnicę tej małej, to nie materialna dziewczynka tylko duch, jej ciało jest w szpitalu w śpiączce...

Ta dziwna ekipa to osoby, które zwerbował Tomoya, aby Nagisa mogła utworzyć wymarzone kółko teatralne... I od tego właśnie się zaczyna... A na czym się kończy? Co się dzieje przez tą ilość odcinków? Sama do końca nie jestem w stanie tego poukładać. Są przyjaciółmi, pomagają sobie, pomagają małej Ibuki, wszyscy starają się pomóc wszystkim. Bo jak się okazuje każdy ma jakąś mroczną tajemnicę w życiu... A najwięcej tak naprawdę Tomoya. Clannad 2007-2008 to anime opisujące rok ze szkoły ich perypetie, przeżycia, miłostki, wagary, wejście w dorosłość.
Clannad film łączy wątki anime 1 i 2 części. Mówi o końcu liceum o tym co się działo po liceum i traumatycznych wydarzeniach w jego życiu i jak sobie z nimi poraził.
Clannad: After Story ukazuje tak naprawdę życie Tomoya po szkole, jego drogę w dorosłość i walkę o to, aby się nie stoczyć tak jak jego ojciec...Co z tym wspólnego będą mieli rodzice Nagisy i mała dziewczynka o imieniu Ushio Okazaki? Tej anime na prawdę nie da się opisać tak jak innych filmów, dram czy anime... jest tak wiele wątków i płaszczyzn wydarzeń, że nie ogarniam tego do końca.

Niestety nie udało mi się znaleźć trailera do filmu.

7 komentarzy:

  1. Wiele razy zabierałam się za to anime, ale jakoś zawsze coś mnie odstraszało. Nie chcę trafić na przesadnie przedramatyzowane romansidło, bo czasem mam taki humor, że zwyczajnie uważam takie tytuły za romantyczne gnioty ^^" Teraz zbliżają się święta, więc może się skuszę, w końcu kiedyś musi przyjść i na CLANNAD czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Benihime-chan jeśli chodzi o Clannad to już bardziej romansidłem chyba było dla mnie Vampire Knight... podteksty, tulenie itp. tu nie ma czegoś takiego... A jak "Mars" i " Sweet relationship"?

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do Clannada... To jest to jedno z moich ukochanych anime.
    Po już paru latach od obejrzenia ja także dalej nie ogarnęłam niektórych wątków, bardzo męczyła mnie historia robocika, której wciąż do końca nie rozumiem. Jednak anime było robione na podstawie gry, więc może więcej podpowiedzi do zrozumienia całości jest właśnie gra.
    Cóż, do dziś moje ściany, zeszyty i telefon zdobią dango. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Yae witaj! Mam nadzieję, że już zdrówko Ci dopisuje :) Hm... co do Clannad i tego robocika i absurdalnej dziewczyny (śnieżyca, a ta w cieniutkiej koszuli nocnej) to mam przypuszczenia, ale nie wiem czy tu pisać...
    Dango są cudowne!! do granic możliwości cudowne! ^^
    Dziękuję za cynk, że anime jest na podstawie gry komputerowej, a ta gra jest o tym samym tytule?
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mars niestety stoi w miejscu ==" zostały mi tylko dwa odcinki, ale nie mam kiedy tego nadrobić. Powoli zaczyna męczyć mnie myśl, że od pół roku nie byłam na własnym blogu i nie mam na to czasu. Nawet w czasie przerwy świątecznej będę mieć masę nauki. Mimo to przynajmniej tydzień wolnego zrobi swoje. Chciałabym wszystko ponadrabiać... A ze "Sweet Relationship" poczekam chyba do ferii zimowych, nie będę tego zaczynać teraz, bo dokończę za kolejne pół roku ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi there, I think your blog could be having web browser compatibility problems.
    When I take a look at your blog in Safari, it looks fine
    however, if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues.

    I merely wanted to give you a quick heads up!
    Other than that, fantastic website!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi I know about this problem in Internet Explorer and I couldn't handel it. sorry that it make dificulties to you. i' m glad that you like it. greetings from Poland 😊

      Usuń

Jeśli piszesz komentarz jako anonim, proszę podaj swój nick :D- łatwiej odpisuje się na komentarze ;) z góry dziękuję! (*^.^*)

Suwaczek z babyboom.pl

"Don't tell me you do not want someone who is simple, ordinary, uncomplicated? Instead you want someone who is hypocrite, pre-packaged, and defensive? In fact, many times I would think, I might as well be that hypocrite, but after just one day, I would discover that I really cannot go on...I like the real me very much. (Do you) want me to do phony things? I just cannot do it.
- ZaiZai"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...