środa, 18 stycznia 2012

Spirited Away: W Krainie Bogów.

"The Spiriting Away of Sen and Chihiro ( Miyazaki's Spirited Away)". 
(Zdjęcia powiększają się po kliknięciu). Co do tej anime, jestem pełna podziwu! Studio Ghibli jest genialne! Anime jest cudowna, wspaniała, nie nudziłam się przy niej nawet przez moment chociaż trwa bite 2h. Jest po prostu cudowna, nietuzinkowa i... brak mi słów! Na pewno, gdy mała będzie starsza obejrzę to anime z moją córką!.
  
Cóż mogę jeszcze napisać? Młoda dziewczyna i chłopak i ich nietypowa miłość od zawsze, bo on wie, że już kiedyś się spotkali, tylko nie pamięta kiedy.

Zarys anime: 

Chihiro i jej rodzice wyprowadzają się z miasta, jadą samochodem autostradą. Dziewczyna leży na tylnej kanapie i trzyma kwiatki od przyjaciół i kartkę pożegnalną. Jest smutna i przybita. Rodzice pocieszają ją, że w nowym mieście też jest szkoła i też znajdzie przyjaciół. Jak im się słusznie wydaje skręcając nie w tą drogę co trzeba. Jednak ojciec upiera się, aby przejechali przez brukowaną drogę i zobaczyli, co jest na szczycie. Trafiają na budowlę z żabą u wejścia. Chihiro nie chce, aby rodzice wchodzili do tunelu w budowli, jednak rodzice idą, aby przekonać się co jest po drugiej stronie. Dziewczyna przerażona omszałym posągiem żaby podąża za rodzicielami. Trafiają do opustoszałej świątyni i wychodzą na piękne zielone wzgórza i opustoszałe miasteczko. Cały czas towarzyszy im tajemniczy wiatr.

Ojciec tłumaczy córce i żonie, że często budowano takie miasteczka w latach 90' jednak szybko podupadały. Postanawiają podążać ku większej grupce budowli. Budynki wyglądają upiornie, a mimo to dostojnie i godnie dogonione piętnem czasu, słońcem, deszczem, zimnem i upałem. Docierają do miasteczka. Ojciec wyczuwa cudowny zapach, ku któremu zaczyna podążać. Trafia do straganu, gdzie zostało przygotowanych dużo pysznych potraw. Rodzice postanawiają zasiąść do stołu i uraczyć się potrawami, a później zapłacić właścicielowi straganu, bo takowy kiedyś musi się pojawić. 
Dziewczyna prosi, aby rodzice nie jedli jedzenia i chce już iść, mimo namawiania, nie siada z nimi do posiłku. Postanawia pójść na most prowadzący do największego budynku. Na moście spotyka chłopca, który mówi, aby ta wracała, póki nie rozświetliły się wszystkie lampiony w mieście... Ma biec ku rzece. Wraca jednak po rodziców, jednak zamiast ich przy stoliku zastaje dwie utuczone świnie. Przerażona dziewczynka ucieka w stronę brzegu, gdzie zauważa, nadpływający prom widmo, a jej dłonie stają się przezroczyste... 
Yubaba i Chihiro
Przychodzi jej z pomocą owy chłopak, dając do zjedzenia jagódkę, aby ta coś zjadła, bo zniknie na zawsze. 
Haku, bo tak ma na imię chłopak, a przy "innych" dziewczyna ma obowiązek mówić do niego Master Haku. Chłopak uświadamia dziewczynie, że ten opustoszały kompleks wieczorem staje się zamieszkały przez świat duchów, bóstw i bogów, a jej rodzice zjedli strawę przygotowaną na wieczorne przyjęcie dla bóstw, które przybyły statkiem i dlatego muszą ponieść karę- zostali zamienieni w tuczniki.  Aby ta przeżyła i nie zginęła w tym świecie i mogła uratować rodziców, Haku kieruje dziewczynę do Kamaji. I tu zaczyna się cudowna przygoda, nie licząc przejścia mostu "na wdechu". 
Cudowne małe pajączki noszące do pieca kawałki węgla i pan pająk- zielarz. Dziewczyna zostaje skierowana do Yubaby- czarownicy/kruka. Ta postanawia zatrudnić dziewczynę, jednak jak i w przypadku innych śmiertelników skraca/zmienia jej imię na San. Dziewczyna trafia pod opiekę Lin. Haku prosi ją, aby ta nie zapomniała swojego imienia, tak jak on zapomniał swoje. Jednak odczuwa dziwne uczucie, wiedząc, że nigdy nie zapomni prawdziwego imienia dziewczyny. San tęskni na Haku, którego nie widzi tygodniami... Pyta o niego Lin, ale a zbywa dziewczynę.

Cóż jeszcze się wydarzy? Czy Yubaba ma rozdwojenie jaźni? Kim jest biały smok krwawiący z pyska? Dlaczego potwór bez twarzy tak bardzo chce być z San i obdarowywać ją złotem? Czy dziewczynie uda się odzyskać rodziców? Czy Haku dowie się jak ma na imię? W jakich okolicznościach spotkali się Haku i Chihiro lata wcześniej? Co spowoduje, że biały smok wyzdrowieje?

Anime warte obejrzenia :)

9 komentarzy:

  1. ? to ma znaczyć, że kochasz tą anime czy, że kochasz mój cudowny opis tej anime? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna bajka! Kilka razy ją oglądałam nigdy mnie nie nudzi,chociaż przyznam się zdarzyło mi się przysnąć.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli się przysypia, to nudzi ;) Żarcik, mi też czasem zdarza się zasnąć oglądając, coś co uwielbiam- ze zmęczenia po prostu :) Tak cudowna i cieszę się, że w końcu znalazłam czas żeby ją obejrzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tzn, że bardzo ja lubię ;) W ogóle uwielbiam większość produkcji Studia Ghibli.

    OdpowiedzUsuń
  5. http://kwejk.pl/obrazek/854923/a.c.t.a.html
    Koniecznie to przeczytaj.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu już głosowałam przez konto Twittera, że jestem na NIE! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę? Nie wiedziałam kiedy się o tym dowiedziałam zaczełam pisać do autorów różnych blogów , które znam.W tym kilka e-maili do posłów ,premiera napisałam o tym na fecbooku,myspece,(ale twitter nie mogę problem z logowaniem ) powiadomiłam o tym swoich znajomych mam w zanadrzu napisanie do radia Zet w tej sprawie.Trzeba to nagłośnić moim zdaniem,a co jest najlepsze jak nie media?
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  8. http://technowinki.onet.pl/biznes/10-rzeczy-ktore-powinienes-wiedziec-o-acta,1,5005235,artykul.html
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń

Jeśli piszesz komentarz jako anonim, proszę podaj swój nick :D- łatwiej odpisuje się na komentarze ;) z góry dziękuję! (*^.^*)

Suwaczek z babyboom.pl

"Don't tell me you do not want someone who is simple, ordinary, uncomplicated? Instead you want someone who is hypocrite, pre-packaged, and defensive? In fact, many times I would think, I might as well be that hypocrite, but after just one day, I would discover that I really cannot go on...I like the real me very much. (Do you) want me to do phony things? I just cannot do it.
- ZaiZai"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...