poniedziałek, 16 maja 2011

Vampire Knight

Od lewej: Zero Kiry, Yuuki Cross, Kaname Kuran.

"Vanpaia naito (Vampire Knight/ Vampire Kishi)" Czyli pierwszy sezon serii "Wampirzego rycerza". Drugą część "Vanpaia naito: Girutî (Vampire Knight Guilty)" opiszę w późniejszym terminie edytując ten wpis- oczywiście jak już obejrzę :)
Anime jest na podstawie mangi  Matsuri Hino "Vampire Knight". Muzyka, jak dla mnie cudowna, chóry, organy i mroczny klimat, choć momentami prześmieszne i przerażające. Gatunek to: horror, fantasy, romans.
Anime opowiada o trojgu głównych bohaterów:
  • Zero Kiry- jako chłopiec został przygarnięty przez dyrektora Akademii, po zamordowaniu przez wampira jego rodziców. Obydwoje rodzice byli łowcami wampirów. Co oczywiście ma związek z przyszłością Zero, gdyż bycie łowcą ma we krwi. Jego brat bliźniak (Ichiro) znika, w raz z wampirem, który dokonał mordu na rodzicach chłopców.
  • Yuuki Cross- została przyprowadzona do Akademii w wieku 5 lat przez Kaname Kuran, uratował ją, gdy błąkała się i nieomal została pożarta przez "złego" wampira. Dyrektor Akademii adoptował dziewczynkę i nadaje jej imię Yuuki.
  • Kaname Kuran- wampir czystej krwi, który pochodzi z dynastii Kuran- wampirów czystej krwi. Uczy się w szkole i jest liderem wszystkich wampirów w dormitorium dla uczniów Akademii Nocnej. Budzi strach i ogromny szacunek wśród swoich "pobratymców". Jednak tylko on jest wampirem czystej krwi.
Jak widać na obrazku uczniowie dziennej szkoły noszą czarne uniformy, nocnej- białe
Yuuki i Zero są prefektami i ich zadaniem jest ochrona uczących się ludzi jak i wampirów przed zagrożeniami, a przede wszystkim przed sobą nawzajem. Ludzie- uczą się w dzień, Vampiry- w nocy, ich głównym pożywieniem jest, jak mi się skojarzyło z wapnem musującym- tabletki z krwią, które rozpuszcza się w wodzie.

Yuuki i Zero
Yuuki i Zero nie mają łatwego życia jako opiekunowie/obrońcy, gdyż dziewczęta z dziennej szkoły systematycznie wyczekują pod bramą, aż studenci szkoły nocnej skończą zajęcia. Cóż... są przystojni, wysocy, smukli i piękni... A nikt prócz dyrektora, Zero i Yuuki, no i oczywiście wampirów, nie wie o ich tajemnicy. Cóż będę dużo pisać... większość jak do tej pory się nie rozstrzygnęła. Zero i Yuuki są przyjaciółmi, chronią się wzajemnie, a Kaname-senpai na swój sposób chce również chronić dziewczynę, ale mam wrażenie, że żywi do niej również głębsze uczucie. Cóż z tego wyniknie?- sama jestem ciekawa drugiej serii. Dlaczego Zero tak bardzo odtrąca Yuuki, a Kaname pragnie mieć ją blisko siebie, na co Zero nie chce pozwolić? Cóż za właściwości i smak ma jej krew, że już jeden wampir dostał od Kaname niejednokrotnie w twarz, gdy ten tylko pomyślał o ugryzieniu Yuuki?!
Yuuki i Kaname-senpai

EDIT:

Hm... mieszane uczucia, niby tyle się wydarzyło w drugiej serii, a jednak nie wiem kompletnie co napisać :( Na pewno bardzo wmurowały mnie prawdziwe relacje między Yuuki i Kaname. Rywalizacja Ichiro i Zero, którzy udawali, że nie są kochającymi się braćmi. To, że pan dyrektor Cross wcale nie jest taką miękką kluchą w momencie zagrożenia całej akademii i jej uczniów. I tak naprawdę mam dużo pytań po tej drugiej serii. Co z Akademią? Bo mam wrażenie, że działa nadal, ale większość wampirów odeszła. Cóż z Zero? Czy znów staną twarzą w twarz Zero i Yuuki? Które zabije, które? Jak potoczy się związek Yuuki i Kaname? Ogólnie "nowinkami" drugiej serii jestem otępiona i chyba nie umiem do końca tego wszystkiego przyswoić moim małym rozumkiem. Ale anime na prawdę świetne i ta muzyka!

17 komentarzy:

  1. Obejrzałam kiedyś pierwszą serię... i mam nadzieję, ze po obejrzeniu drugiej przez ciebie dowiem się o co tam chodziło :)

    Przez problemy z zamieszczaniem komentarzy założyłam konto na blogspocie :) a właściwie reaktywowałam nieuzywane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A dlaczego drugiej nie oglądałaś? ;>
    hmm... o ile mi się wydaje to nic w zamieszczaniu komentarzy nie przestawiałam, więc to chyba nie moja wina, ale zaraz sprawdzę i zabieram się za 2 sezon :D

    OdpowiedzUsuń
  3. komentarze to nie twoja wina, ma problemy z weryfikowaniem danych...

    Pierwszą oglądałam bo ktoś w akademiku miał, a to był okres przedsesyjny - czyli oglądałam prawie wszystko co mogłam znaleźć w sieci lokalnej. Drugiej serii nie było, a mnie nie spieszyło się ściągać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. aha... to zamiast się uczyć to anime się oglądało :P Własnei wciągnęłam 2,5 odcinka i coraz więcej pytań i zero odpowiedzi... a pod koniec znów mnie wszystko wmuruje i będę siedziała z oczami jak spodeczki...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kyaaaaaaaaaaaaa~~ *obejrzała 2 sezony i kupuje mangę* Tak właśnie... Ehkm... Kaname~~! Ja siedzę cicho, bo mi się strasznie podobało poprowadzenie całej akcji w mandze i anime. <3 Poza tym kocham dyrektora/ojczulka, jest boski, a potem jak się okazuje, że... to ja się znów zamknę. :_:

    OdpowiedzUsuń
  6. Yae dziękuje za wpis, choć połowy z niego nie rozumiem, ale czuję, że pisałaś go z ogromnym entuzjazmem :) Powiem Ci tak, że mi dyrektor-ojczulo też się bardzo podoba jest przesympatyczny i zalewa się łzami, za każdym razem gdy Yuuki powie "tato" :D Nie zdradzaj! Nie zdradzaj! Chociaż ja do połowy obejrzałam już 6 odcinek. I jak na razie okazało się, że ojczulo był kiedyś łowcą. A co do pana Kaname... hmm... fajny jak na anime, tylko trochę mnie zamurował tekstem do Yuuki, żeby została jego kochanką/dziewczyną (tam było użyte lover). I tak przeliczając ona ma 15 lat, a on?! Ok. 25?! Albo mi się wydaje i jak ją uratował był młodszy... Pozdrawiam Yae :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamuruje cię dopiero, jak dowiesz się kim tak na prawdę Kaname jest dla Yuuki (i tu nie chodzi o ich uczucia względem siebie :).
    Mimo, że Yuuki ma pewne opory moralne przez tą rzecz to i tak chcą być parą, tak jak ich rodzice.

    Wiem, że to ostatnie zdanie jest teraz trochę niezrozumiałe, ale ta tajemnica rozwiąże się w drugiej serii.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anne dziękuję bardzo za komentarz :)
    Właśnie obejrzałam 7 odcinek drugiej serii i mnie wmurowało o.O <- o tak bardzo. Gash! Rodzeństwo?! To anime coraz bardziej mnie zadziwia... Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogólnie, bosko jest akcja poprowadzona, jak już wiesz że rodzeństwo i łowca, to jest takie łaaa. *.* Ojczulek wymiata! Tutaj lata w fartuszku, płacze na prawo i lewo, sparkluje, a tu łowca... I ta scena jak rozpuścił włoski była boska, przecudowna. <3 I Kaname, moja ulubiona postać w tej serii, reszta było mało rozgarnięta jak dla mnie. A jak się jeszcze okazało, że są rodzeństwem... Łał, ale zakończenie mnie zirytowało.
    Ufff... Mogłam to napisać. :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze jedno pytanie: widziałaś NANĘ albo ParaKiss? ;>

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi się też anime strasznie podobało i przymierzam się do kupna mangi, choć kumpela mówiła, że polskie tłumaczenie jest nieciekawe...
    I zgadzam się z Yae! Dyrektor rulez!! Scena z rybą bawi mnie na samo wspomnienie xD Yuuki okropnie mnie denerwowała momentami --' Ale ogólnie anime bardzo fajne xD

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  12. Yae jeśli chodzi Ci o Anime, to Nany anime nie oglądałam, jestem w ogromnym szoku po obejrzeniu obu części filmu. I zakochałam się w roli Nakashimy Miki i jej głosie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ismaro dziękuję za komentarz :D Tak dyrektor piekący w swoim gabinecie rybkę na ruszcie położonym na wiadrze :D masakra! I jeszcze machał chyba wachlarzem?! Nie do końca to mi się zainstalowało w mózgu- byłam w takim szoku jak można piec/ wędzić cokolwiek on tam robił w pomieszczeniu zamkniętym :D A jego fartuszek do gotowania z kotkiem chyba jest cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Yuuki i Zero mają się pozabijać?
    Związek z Kaname?
    Cieszę się że nie oglądałam drugiej serii. Zupełnie mi nie leży historia, która w powyższych dwoch zdaniach się rysuje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Obejrzałam anime, cuuudna.Mnie też zamurowało jak dowiedziałam się , ze Yuuki i Kaname są rodzeństwem.Jedna z moich ulubionych anime.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że obejrzałaś - kimkolwiek jesteś ;) pozdrawiam!

      Usuń

Jeśli piszesz komentarz jako anonim, proszę podaj swój nick :D- łatwiej odpisuje się na komentarze ;) z góry dziękuję! (*^.^*)

Suwaczek z babyboom.pl

"Don't tell me you do not want someone who is simple, ordinary, uncomplicated? Instead you want someone who is hypocrite, pre-packaged, and defensive? In fact, many times I would think, I might as well be that hypocrite, but after just one day, I would discover that I really cannot go on...I like the real me very much. (Do you) want me to do phony things? I just cannot do it.
- ZaiZai"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...