środa, 23 marca 2011

Tajemniczy ogród

Jeśli chodzi o wybieranie piosenek Gackto, Hyde, Miyaviego i innych wykonawców (w sumie mam tak od zawsze) wybieram piosenki po tytułach, który tytuł mi się podoba lub mnie intryguje wtedy słucham. I właśnie ta piosenka jest tą kolejną, która zdobyła moje serce. Właśnie oglądałam teledysk, ale zapewne więcej się nie ośmielę go obejrzeć. Dlaczego? Odpowiedź prosta, Gackto jest w nim tak cudowny, że aż mi głupio, że aż tak moje oczy chłoną jego widok, wręcz Go pożerają. (Zaczynam mieć to samo co przy Vic'u i Kame). Nie chcę, aby kolejny facet zawładnął moim umysłem i częścią duszy, która lubi muzykę, więc Gackt niech zawładnie kawałeczkiem tej części duszy, ale nie umysłem, bo to już będzie za dużo. I tak słyszę jego głos nawet, gdy nie słucham jego piosenek, to samo się tyczy Vic'a i Kame.

Tłumaczenie jak zwykle, sama z angielskiego, bo mój japoński jest uboższy niż mysz kościelna ;(- miejmy nadzieję, że nie na zawsze ;)
Mam tylko nadzieję, że dobrze przetłumaczę i nikogo nie urażę. Jeśli coś wyłapiecie to proszę dajcie znak.

Gackt "Secret Garden"

garasu no naka ni uita boku no hitomi wa tada...
kimi o miteta

Moje oczy, które po prostu pływają w szkle
Patrzą na Ciebie

yasashisa no kakera mo mienai
kurikaesareru shingou ga
kuchimoto ni dake ai o kataritsuzuke
boku wa karadajuu ni meguru puragu o hazushi
kono ashi de mou ichido dake
kono sora o mita

Brakuje również fragmentów życzliwości
Powtarzające się znaki
Tylko moje usta kontynuacją rozmowę o miłości
Wyjmuję korki znajdujące się w całym moim ciele
I jeszcze jeden raz, na moich nogach
Spojrzałem w te chmury

yume no naka de hirogaru sekai wa ///the last secret garden///
mou kimi no naka de kieteshimau kedo wasurenaide...
boku no na dake wa

Świat, który rozszerza się wewnątrz snów to ///ostatni Tajemniczy Ogród///
Wewnątrz Ciebie już całkowicie zniknąłem, tylko moje imię...
będzie niezapomniane

yugamitsukeru toki no hazama de
senaka ni sashita naifu o tsubasa ni mitate
sora o aogitsuzuke
boku no karadajuu o meguru kioku no baitai subete o
yakitsukusu tame
kimi dake o mita...

W zniekształconej luce czasu
Nóż, który wbito mi w plecy daje skrzydła
I wciąż patrzę w niebo
Chcę spalić wszystkie wspomnienia
biegnące przez całe moje ciało
I tylko patrzę na Ciebie...

ude no naka de hirogaru sekai wa ///the last secret garden///
mou kimi no naka de kieteshimau nara wasurenaide...
dakishimeta koto o

Świat, który rozszerza się wewnątrz Twoich ramion jest ///ostatnim Tajemniczym Ogrodem///
Jeśli wewnątrz Ciebie już całkowicie zniknąłem, nie zapomnij...
rzeczy, które obejmowałaś

sotto me o tojite
hikari o saegireba ii
yume o mitai no nara

Delikatnie zamknij oczy
To dobrze jeśli jesteś odcięte od światła
Jeśli chcesz zobaczyć marzenia

"demo mou kizuiteiru yo..."
ookiku ude o furiageta kimi no subete o

"Ale oni już zauważyli..."
Wszystko, kiedy podnosisz ręce wysoko

yume no naka de hirogaru sekai wa ///the last secret garden///
mou kimi no naka de kieteshimau kedo wasurenaide...
boku no na dake o

Świat, który rozszerza się wewnątrz snów jest ///ostatnim Tajemniczym Ogrodem///
Wewnątrz Ciebie całkowicie zniknąłem, tylko nie zapomnij...
mojego imienia

ude no naka de hirogaru sekai wa ///the last secret garden///
kimi dake o mita

Świat, który rozszerza się wewnątrz Twoich ramion jest  ///ostatnim Tajemniczym Ogrodem///
Patrzyłem tylko na Ciebie

kimi dake o
 Tylko TY



Aby zobaczyć teledysk, kliknij na zdjęcie.

16 komentarzy:

  1. Nathalienn, zobacz sobie, co oznacza "secret garden" po japońsku... ;-)) http://www.eudict.com/?word=secret+garden&go=Search&lang=engjpk

    OdpowiedzUsuń
  2. Miriel!!! Nie!!!
    Teraz nie będę mogła swobodnie czytać tłumaczenia tekstu.
    Po co sprawdzałam Twój link.

    Ale przynajmniej teledysk jest fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asai, ale to bardzo ładne określenie :-) "secret garden", sama poezja ;-) We "Fragrance" też jest parę takich poetyckich zwrotów opisujących rzeczy trudne do wyrażenia po polsku ;-) Ale po japońsku po prostu o różnych rzeczach można ładnie mówić i to naprawdę ładnie brzmi, nie dosłownie, ale z podtekstem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miriel, dziękuję za linka :) Masz rację, bardzo ładne określenia są w japońskim :)

    Asai ciekawość pierwszy stopień do piekła ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Miriel, owszem ładnie brzmi, z podtekstem.
    Ale nie chcę aby mi się kojarzyło. Jeszcze do tego nei dorosłam :)

    Nathalienn, nic nie poradzę na to, że lubię wiedzieć co się dzieje. Pewnie następnym razem też się nie oprę pokusie, nawet jeśli będę żałować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj Asai :P mówisz, że nie dorosłaś... hmm...zaczynam się zastanawiać ile masz lat?). nie chcesz żeby Ci się kojarzyło, ja jakoś pomyślałam w pierwszej kolejności, że mają jakiś piękny romantyczny ogród, w którym się spotykali. Takie romantyczne, trzymali się za ręce w około kwiaty i fruwające motyle. Teraz czytając to tłumaczenie odkrywam dwuznaczność zwykłych słów.
    Ale swoją drogą, wolę takie japońskie, poetyckie określenia, niż polską naprawdę czasem (nawet często) chamską wulgarność w niektórych momentachtach...

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż, żyję w przekonaniu, że gdyby nie dzielenie pokoju w akademiku z Magdaleną, dalej nie łapałabym wszystkich aluzji. I od 3 lat się "leczę", bronię się przed tym, ale "szkód" poczynionych nie da się naprawić :)
    Trochę dziecinne, śmieją się ze mnie, ale dobrze mi z tym ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie zrozumiałam: przed czym się bronisz i z czego się leczysz? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przed aluzjami i ukrytymi świństewkami Miriel. ( O ile ja dobrze zrozumiałam).

    Asai, w sumie ja też dużo rzeczy nie łapie :P
    Przytoczenie słów jednej laski o której pisałam" lubisz żółtków oni mają małe", a co ja wtedy pomyślałam: "małe? Małe mózgi?! Ty masz mały mózg"... więc wiesz... ;P Chociaż jak Ci z tym dobrze, to bardzo dobrze! :D Ale mimo wszystko, jak dla mnie te zwroty japońskie intrygujące i w pewien sposób romantyczne i jak dla mnie szanujące kobiece ciało :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziś przypomniało mi się YFC - zeszłoroczna trasa Gackto. I Masters positions - http://noalani.livejournal.com/8366.html
    I zaczęłam się zastanawiać jak to się ma do moich poprzednich słów. Jak tu się bronić przed tymi aluzjami kiedy Gackto nieraz wprost i wizualnie serwuje takie rzeczy.
    Otóż przede wszystkim to trzeba to krótko przyjąć do wiadomości, nie pokazywać innym, i trywializować jak długo się da :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gorzej jak trywializować długo się nie da :P A jeśli chodzi o link... no cóż, powiem tylko tyle..."nic co ludzkie nie jest mi obce". Jakoś patrzę, widzę, przyjmuję do wiadomości i tyle :P Ale dzięki, tylko to nie Gackt ;) wiem świntuch jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż jeśli chcesz znajdę i Gackto:)
    Ma podobną sesję tylko w innych pozycjach:)
    :P

    OdpowiedzUsuń
  13. http://tenshin26100.livejournal.com/121105.html

    Bo tamten link to poszłam tam z pamięci, zapomniałam że Noalani bardziej lubi Chachamaru. A jak sprawdziłam stronkę to się nie przyglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A chciałam już zadać pytanie do Twojego pytania" Czy chcesz sesje z Gacto" chciałam spytać" A mam skłamać czy powiedzieć prawdę" :P
    Zobaczyłam i cóż mogę powiedzieć? Hm... sesja z manekinem jak sesja ;P (hemm... bez skojarzeń świerszczyków, ani nic takiego nie oglądam) ;P

    OdpowiedzUsuń
  15. Bo ja pewnie przeczulona też trochę jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy przeczulona? Każdy ma jakieś swoje przeczulenia lub... hm... nie wiem jak to nazwać ;) Vic raczej takiej sesji nie miał...chociaż fajnie gra "sceny łóżkowe" i nie widać aż tak bardzo udawania ;) i znów zaczęłam za Nim tęsknić bardzo mocno :( muszę obejrzeć z Zai Zai'em jakiś film :) bo uschnę :P uciekam w kimę, mała wstaje najpóźniej o 7:30 (ma loty czasem na 5 rano) więc muszę być "względnie żywa", a nie chodzić jak pijany i rozjechany chomik ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli piszesz komentarz jako anonim, proszę podaj swój nick :D- łatwiej odpisuje się na komentarze ;) z góry dziękuję! (*^.^*)

Suwaczek z babyboom.pl

"Don't tell me you do not want someone who is simple, ordinary, uncomplicated? Instead you want someone who is hypocrite, pre-packaged, and defensive? In fact, many times I would think, I might as well be that hypocrite, but after just one day, I would discover that I really cannot go on...I like the real me very much. (Do you) want me to do phony things? I just cannot do it.
- ZaiZai"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...