środa, 15 czerwca 2011

Egzamin



Rp.

Encorton 2,5mg
Diprophillini 0,1g
Cacao olei q.s.

M.f. supp. anal. D.t.d No XII
D.S. w razie duszności czopek dla dziecka 13lat
(nie przekraczać 3 czopków na dobę)

I cóż tu powiedzieć? A no może jedynie to, że dziś w nocy było mi dane spać tylko 4h. Śniła mi się recepta z czopkami doodbytniczymi, ale dla dziecka 11 lat :D Może tak oględnie żeby rozumieć, co tam u góry jest napisane:

Rp.- recpie- weź
q.s.- quantum satis- ile trzeba
M.f.- misce fiat- zrób, zmieszaj
supp. analg.- suppositoria analgica- czopki doodbytnicze
D.t.d- dantur tales doses- daj takich dawek
No XII- numero 12- w ilości 12
D.S.- da signa- oznacz


Procesy technologiczne:
- ważenie,
- roztapianie,
- rozdrabnianie w moździerzu,
- mieszanie,
- wylewanie do form z tworzywa sztucznego.

Zastosowanie leku: 
- rozkurczowo na mięśnie gładkie płuc, w stanach zapalnych, na astmę, duszności spowodowane alergią.

Więcej nic nie będę pisać bo Was zanudzę :P Ale chyba dobrze mi poszło... CHYBA walnęłam daw byki, chociaż jeden to nie wiadomo czy byk, bo na recepcie nie było napisane jakiej wielkości, to mają być czopy. Generalnie dla małych dzieci (ogólnie dla dzieci są czopki 1g), ale ja wzięłam 2g, bo to w sumie nie takie małe dziecko, no i opis sygnatury!!! POMARAŃCZOWA! Ja zaznaczyłam pomarańczową, a później jednak opisałam białą, więc jak to się mówi pierwsza myśl najlepsza. 

Moja Mama dziś zajęła się Nuśkiem, wchodzę po egzaminie do domu, a tu moje dziecię stoi w progu z czerwoną różą :) To tak na znak, że chyba mi dobrze poszło. Nuśka zaciągnęła moją Mamę na rynek po truskawki i wybrała dla mnie kwiatka :) Tylko ciekawe czyj to tak naprawdę był pomysł, ale bardzo miłe ze strony dziewczyn :) Jakoś tak mi lepiej i jakoś tak mam wrażenie, że zdam, ale to się okaże dopiero 26 sierpnia, także miejmy nadzieję będzie te 75% do zdania egzaminu i będę miała papier. Oby do przodu!
A tak żeby było śmieszniej, dostaję zapieczętowany egzamin, patrze w okno i w myślach sobie powiedziałam: "To dla Ciebie Vic tak się męczę!" ;P zdam uzbieram kasę i Cię spotkam w Taipei :D
Idę spać :P wykończona już jestem tym dniem, tym tygodniem i poprzednim. Boróffko "czymaj" się Kochanie! Będzie dobrze, niech moja moc i serduszko będą z Tobą :*

8 komentarzy:

  1. Powinnam wczoraj w smsie napisać, ale nie ogarnęłam się...
    Pozytywnie odbieram to że tak dobrze się czujesz po egzaminie. Widać, że byłaś przygotowana :)

    A Nusia z różą... urocze :)

    I jeszcze jedno - egzamin dla Vica - jest śmieszniej, normalnei niepoważnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, że niepoważne, ale jakoś ta myśl mnie trochę odstresowała, a jak zobaczyłam tą receptę to myślałam, że wskoczę na krzesło i będę tańczyć ;P
    Zobaczymy, to że dobrze się czuję to nic nie znaczy, mogę mieć tyle błędów, że wyjdzie więcej niż 25% egzaminu i nie zdam ;P poszło już nic się nie stało.

    OdpowiedzUsuń
  3. I pomyśleć, że kiedyś chciałam mieć coś wspólnego z farmacją, buahahaha.

    Na pewno dobrze Ci poszło i zdasz ;)

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  4. Pytanie dlaczego chciałaś i już nie chcesz mieć nic wspólnego, bo to bardzo fajna dziedzina ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mhm...chyba jestem za leniwa po prostu xD Nie mówię, że nie jest fajna...ale jakoś z maturą z biologii i chemii skończyłam na wydziale historii, hahaha. A teraz za dużo wysiłku musiałabym włożyć, żeby sobie cokolwiek przypomnieć ;)

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  6. biologia :D te pisałam maturę z biologii :) a co do chemii na techniku farmacji nie ma dużo chemii do przypominania ;) generalnie materiał ze studiów w 2 latach- za mało te dwa lata na tyle materiału, ale cóż trzeba było...

    OdpowiedzUsuń
  7. Nathalienn, trzymam kciuki, żebyś miała jak najlepsze wyniki z egzaminu :-) Dlaczego na te wyniki się tak długo czeka?...

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Miriel :) ja też mam taką nadzieję ;) a na wynik się czeka tak długo, ponieważ każda praca (pisemna) ma ok. 5-7 stron A4, każdą pracę w oświacie muszą przeczytać, sprawdzić zgodnie z kluczem (a sprawdzają ją osoby, które nic w tym zakresie nie wiedzą), zdających na całą Polskę jest też dość dużo. Więc za czym sprawdzą opiszą, ile za co punktów i opiszą ile całkowicie procent, to troszkę minie. Także tak to wygląda. Słyszałam plotkę, że miał być egzamin praktyczny ustny, losuje się pytanie i się odpowiada, ale nie wiem jakby to miało wyglądać i dobrze, że tego nie wprowadzili ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli piszesz komentarz jako anonim, proszę podaj swój nick :D- łatwiej odpisuje się na komentarze ;) z góry dziękuję! (*^.^*)

Suwaczek z babyboom.pl

"Don't tell me you do not want someone who is simple, ordinary, uncomplicated? Instead you want someone who is hypocrite, pre-packaged, and defensive? In fact, many times I would think, I might as well be that hypocrite, but after just one day, I would discover that I really cannot go on...I like the real me very much. (Do you) want me to do phony things? I just cannot do it.
- ZaiZai"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...